فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران
سرخط خبرها

درگذشت کارگردان سرشناس موج نوی ژاپن

  • کد خبر: ۱۳۹۱۹۷
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
درگذشت کارگردان سرشناس موج نوی ژاپن
یوشیدا کیجو کارگردان سرشناس موج نوی ژاپن روز پنجشنبه ۸ دسامبر بر اثر ذات الریه درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ منابع رسانه‌ای ژاپنی اعلام کردند یوشیدا کیجو (با نام سابق یوشیدا یوشیشیگه) کارگردان سینما روز پنجشنبه ۸ دسامبر بر اثر ذات الریه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

یوشیدا همراه با اوشیما ناگیسا و شینودا ماساهیرو، بخشی از موج نوی سینمای ژاپن در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ را شکل دادند که تاثیر زیادی بر سینمای ژاپن در آن زمان و دهه‌های بعدی داشت.

یوشیدا فارغ التحصیل ادبیات فرانسه از دانشگاه توکیو بود. او در سال ۱۹۵۵ به استودیو شوچیکو پیوست و به عنوان دستیار کارگردان یاسوجیرو اوزو و کینوشیتا کیسوکه فعالیت کرد.

این فیلمساز در سال ۱۹۶۰ اولین فیلم خود را در مقام کارگردان با نام «به هیچ وجه خوب نیست» ساخت. این فیلم و فیلم‌های بعدی یوشیدا مانند «خون خشک است» (۱۹۶۰) و «پایان تلخ یک شب شیرین»، با نشان دادن تصاویری از مشکلات اجتماعی ژاپن معاصر، یوشیدا را به همراه دیگر همتایانش مانند اوشیما و شینودا به عنوان شورشیان سینما معرفی کردند.

یوشیدا در سال ۱۹۶۲ اوکادا ماریکو ستاره نوظهور سینمای ژاپن را در درام عاشقانه «آکیتسو اسپرینگز» کارگردانی کرد و البته در سال ۱۹۶۴ با این بازیگر ازدواج کرد.

این کارگردان ژاپنی در سال ۱۹۶۶ استودیوی شوچیکو را ترک کرد و شرکت تولیدی خود به نام گندای ایگاشا را با همراهی اوکادا به عنوان ستاره فیلم هایش تاسیس کرد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->